Första Kärleken

Min allra första kärlek här i livet var en kille som heter Daniel.

Daniel och jag bodde på samma gata och vi var oskiljaktiga! Vi lekte med varandra jämt och gjorde allt tillsammans.

Första gången jag rymde hemifrån var tillsammans med honom. Vi "flyttade in" i grannens hundkoja, och alla på gatan var engagerade i vårat försvinnande. De gick och ropade efter oss hela eftermiddagen, när vi blev hungriga och kom ut från våran gömma var vi dom inte så glada kan jag säga. (Jo såklat glada för att vi kommit till rätta men inte över att vi bara struntat i dom när dom ropat efter oss och varit oroliga)

Första gången jag skulle äta romantisk middag på "tu man hand" var hemma hos honom. Vi skulle äta köttbullar och spagetti a lá Lady och Lufsen. Till kruxet var att min mamma alltid skar spagettin i små bitar åt mig innan jag fick äta. så när vi var ensamma var det ingen som gjorde det och såklart satte jag i halsen. En hel klump med långa spagettin satt halvvägs ner och halvvägs upp och STOPP.
Tur var väl att Daniels pappa som just varit ute och mekat med sin motorcykel kom in och fick syn på mig som nu hade blivit nästan lila i ansiktet. Han körde snabbt ner sina oljiga fingrar i halsen på mig och rev upp alla spagettin. Jag gick hem. Så mycket till romantisk middag va?!?

Men tänk ändå vad okomplicerat det var att vara kär när man var liten. Tänk vad okomplicerat det var att vara lite över huvudtagent.

Satt och tittade gamla kort från den tiden och hittade ett kort på mig när jag tydligen flörtar vilt med en annan kille, Christian!
Observera den kort korta klänningen jag satt på mig kvällen till ära, samtidigt som det knappast går att undgå att se att jag är lite intresserad. Stackars Daniel. Vilken dålig flickvän jag var.


Tur att jag är en bättre flickvän idag i alla fall...


Kommentarer
Postat av: Emelie

Underbart blogginlägg!

2009-01-30 @ 10:13:00
URL: http://emiiiiii.blogg.se/
Postat av: Michelle

Vilket underbart inlägg bruden!! :) Ler stort här borta... du kan skriva du... :)

KRAM o hoppas du får en superhelg... :D

2009-01-30 @ 22:45:48
Postat av: Carro Chrona

Haha, vadan detta... men kort klänning o allt. Stackars Daniel :p

2009-02-01 @ 11:03:59
URL: http://Carolinque.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0