Fredagsmys

Ja jag vet, detta börjar likna en
matblogg

Mat-Sanna är het i köket för tillfället bara...

Kvällen blev så jäkla lyckad!

För att inte skryta för mycket
så säger vi att maten bara blev
FANTASTISK!

Till förrätt:



Räkcocktail med sweet chili kräm, cocktailtomater, jätteräkor, lime och ägg...

för oss fjantar som inte äter räkor blev det istället:

Heta skinksnittar, som jag dessvärren inte hann med att fota. (Ja så goda blev dom)

Till Varmrätt blev det:



Tadaaa OXFILÉ, fetaostsallad, hasselbackspotatis och rödvinssås.

Betyg: 20 av 10 =)

För den lite udda svärmodern (som inte tycker om oxfilé) blev det

fläskfilé med kantarellsås istället.

Till efterrätt:



Gino á la Sanna dvs jordgubbar, kiwi, banan och päron täckt med
riven vit- och mjölkchoklad. In i ugnen och servera med gräddglass.

Ja ni hör ju själva att vi har haft en toppenkväll.

Svärfar var impad också, det är bra för då kanske han vill hjälpa till
och bygga en fin altan här nästa år.

Bra att smörja honom lite med en middag =)

Nu ska vi kika vidareidol och jag hejjar vidare på Linneá hon får mig
verkligen att rysa i hela kroppen den tjejen...



Kommentarer
Postat av: Vickan

Ser fantastiskt ut! Den där räkcocktailen måste jag få recept på! Du sparade väl din åt mig? Du kan ta med den när ni kommer ner på jul på Liseberg, för det gör ni väl, eller? ;)

2010-10-30 @ 20:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0