Visdom

Jag är nog mer tänkare än jag ger sken av,
och vad jag själv uppfattar mig som.


Ytlig, spontan, virrig och sorglös.
Stämmer precis.

Precis lika bra som
Känslosam och tänkare.

När jag får tid för mig själv att tänka upptäcker jag hur klok jag är ;p

Ser ibland hur människor fastnat i "sitt eget rätt" och hoppas att jag aldrig ska fastna där.

Utifrån våra egna livserfarenheter blir man expert inom specifika områden,
det farliga är att göra det till en världsuppfattning som inte går att rubba på.

För alla andra människor har sin egen livshistoria som gör dessa experter i andra aspekter.
Stänger man ute det alla andra har att lära och erbjuda
 slutar man som en en trångsynt obildad viktigpetter  
 som tror sig veta allt men i själva verket förlorar ett helt universum av lärdom.

Man behöver inte söka efter visdom,
bara vara öppen för att ta emot den när den kommer.

Jag ska fan inte bli en bitter, trångsynt kärring.
Jag ska bli en riktigt klok donna med lite riv i så det så.


Kommentarer
Postat av: Vickan

Oj! Ruskigt imponerande att du lyckades hitta en så porträttlik bild av dig själv som gammal!

Men skämt åsido, tänka det kan du - det har jag alltid vetat. Och klok är du redan så det förslår, trots dina unga år! Även om du har en bit kvar till storasyrran ;) (okej, kanske inte heeeeelt skämt åsido)

2011-02-14 @ 11:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0