I want to be a firefighter...

Idag har jag upplevt min första kvart som brandman, det var jättespännande att se hur dom har det där på stationen. Eget gym, egna rum, gympasal, ett softrum med många stora sköna fåtöljer! och många coola brandbilar.

Nicke blev så exhalterad av bilarna att han var tvungen att hoppa in och provsitta en. Cutie! 

Efter the grand tour så var det dags för mig att hoppa i utrustningen och anta styrketestet.

Det var jobbigt kan jag lova, riktigt riktigt jobbigt. Jag gjorde testet tiden ut men fuskade lite på tempot så hade det vart "på riktigt" hade jag inte fått mitt godkänt.
Jag gav helt enkelt upp! Jag har ett lager anledningar, ursäkter och förklaringar till varför jag som ALDRIG annars ger upp. speciellt inte när det bara återstår 2 minuter gjorde det idag.

Jag tänker bespara er dessa ursäkter och lita till att jag tror att jag kommer att klara det nästa gång, då det verkligen gäller!!!

För jag hoppas verkligen inte att min första kvart också blir min sista...

Någon sa till mig en gång att kvinnlig brandman var världens osexigaste yrke, men vaddå?!? Var jag inte rätt het i utrustningen?! Hahaha..

Kommentarer
Postat av: Emelie

GRYMT HET!!!

2009-02-09 @ 13:52:42
URL: http://emiiiiii.blogg.se/
Postat av: Carro Chrona

Definitivt HET! :)

2009-02-09 @ 16:17:44
URL: http://Carolinque.blogspot.com
Postat av: Jonas

Men det var som FAN...Bloggar du om ditt spännande liv....

2009-02-09 @ 20:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0