Neurologbrist

Nova har sedan en månad tillbaka fåt en ny sorts "anfall" då hon plötsligt blossar upp i anskitet och blir illröd och börjar andas oregelbundet, gnissla tänder jättehårt, blink konstigt med högerögat för att sedan avsluta med en spya eller ett gråt. Vad detta är för anfall eller vad det beror på har jag inte fått klarhet i och jag har under en månads tid försökt fått läkarna att ta tag i detta och utreda det, men varje gång jag har nämnt det så ser de bara lite besvärande frågande ut och säger "hmm...jaaa vad det kan bero på det vetman ju inte..." 
 
Igår valde jag att filma ett anfall för att visa att det verkligen är något att utreda då hon uppenbart är påverkad av det på ett negativt sätt. Jag visade filmen för barnläkaren på ronden som sa "Jaa det ser ju inte helt bra ut men just den här veckan är alla våra neurologer borta såå...." 
 
Vänta en vecka? 
 
Ååååh semestertider, det är ju ialla fall rätt taskigt väder, kan inte ens en enda ynka liten neurolog komma tillbaka till jobbet för ett par extra skift?
 
Jag mejlade i alla fall filmen till barnläkaren och bed henne skicka den till någon annan neurolog i landet för att om möjligt få någon hjälp på den vägen.
 
Annars har jag försök kontakta Peace and Love festivalen för att höra om det finns möjlighet att returnera min biljett då jag ligger inne på sjukhus med Nova. Jag provade mejla men fick inget svar på det så jag ringde imorse då jag känner att det börjar bli lite brådis att försöka sälja den i andra hand om jag skulle få ett nej, tjejen som svarade var jättetrevlig och förklarade att det skulle ha ett möte ang hur det skulle göra. Men hon kunde inte lova att de köper tillbaka biljetten...????
 
Vi får väl se hur det går med allt. Kram på er kära läsare.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: HN

Snubblade in på din blogg av en händelse...nu har jag läst och läst. Fy FN vad jag lider med er, vilket helvete ni går igenom!! Inget jag skriver här ger nån tröst naturligtvis..men ville bara säga dig det. Jag skrev i det här inlägget eftersom du förklarade hennes "anfall" här...och det låter ju onekligen som att det är just epileptiska kramper hon har, jag har det själv så det var det första jag tänkte. Sen läste jag längre ner att hon hade det åxå.
Vill bara säga LYCKA TILL med allt och jag hoppas för allt i världen att er lilla prinsessa kommer bli bra!!

Svar: Tack så jättemycket HN för omtanken, det värmer att människor bryr sig om. Hoppas att din EP inte är allt för påfrestande. Kram
Sanna

2012-06-26 @ 23:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0