Hur kan man glömma?!?

Kikade på Oprah idag som handlade om en mamma som glömt sin 3 åriga dotter i bilen i åtta timmar en varm sommardag.

dottern dog i den stekheta bilen!

Jag blev så illa berörd av att se alla bilder på den lilla flickan, höra 911 inspelningarna då man hittade henne, höra mammans berättelse, höra pappans berättelse om hur han reagerade när han fick veta, att jag tillslut satt och störtbölade i soffan.

Men det som berörde mig mest var tanken på hur lätt det skulle kunna hända mig.
Det är jäkligt enkelt att vara anklagande och säga: - Hur fan kan man glömma sitt eget barn i bilen?!? Vilken dålig morsa!! Jag skulle aaaaaaaaaaldrig glömma MITT eget barn.

Men va fan, man glömmer ja andra saker som är viktigt heeela tiden, jag tappar bort saker, glömmer saker, slarvar med massor. hela tiden. Inget av det jag glömmer är någonsin i närheten av lika viktigt som vårat barn men ändå. Det händer HELA tiden.

Det krävs bara att man är snurrig 1 enda gång och det är kört, 1 enda gång. Det kan hända vem som helst. så är det bara.

Usch, jag brukar drömma att jag glömmer Nova på olika ställen ibland och då får jag panik. Det får aldrig hända i verkligheten.

Här har ni lite bilder  på min älskade, goa, underbara, härliga dotter i alla fall. (som jag förövrigt lyckades sätta upp håret i två toffsar på för första gången någonsin idag) Söt va???!!!?





Två fina toffsar


Underbara Nova


//Blödiga Sanna


Kommentarer
Postat av: Anna

Hon är verkligen huuur söt som helst!

2009-01-28 @ 08:59:50
URL: http://www.honanna.blogspot.com
Postat av: Emelie

El Novio! Riktigt gullig i toffsar!

2009-01-28 @ 11:33:31
URL: http://emiiiiii.blogg.se/
Postat av: Carro Chrona

Ja, det där förbaskade Oprah grinar man ju jämt till, haha.

Skämt o sido. Men det är fruktansvärt när ngt så tragiskt händer.

Men det är som du säger. Man är ju bara för snurrig ibland.



Va söt Nova va i uppsatt hår. Elli har fortfarande ALLDELES för lite hår ;) Men det kommer väl.

Ha det! :)

2009-01-28 @ 20:19:14
URL: http://Carolinque.blogspot.com
Postat av: Vickan

Åååååh så himla söt i två tofsar! Vad stooor hon ser ut!!! Nenne vägrar fortfarande ha något i håret över huvud taget. Ingen girlie-girl det inte :D

2009-02-10 @ 08:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0